Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Nuværende e-handelsbetingelser er gældende for køb af varer online på www.pastelshop.dk.

Generelle oplysninger

www.pastelshop.dk er en e-handelsplatform der ejes og drives af virksomheden PASTEL.

PASTEL
Naksskovvej 42 2. th.
2500 Valby
Danmark
CVR: 37549894

Telefon: +45 25367691
E-mail: kundeservice@pastelshop.dk

Køber skal ved hvert køb acceptere handelsbetingelserne. Køber opfordres til at læse handelsbetingelser grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som handelsbetingelserne giver.

Køber besidder fra leveringstidspunktet ejendomsretten til varerne, herunder alle tilbehørsdele m.v., der måtte tilføjes eller erstatte dele af varerne under købsaftalens løbetid.

Køber er berettiget til at råde retligt over varerne, tilbehør m.v. fra leveringstidspunktet.

Sælger har ikke taget ejendomsforbehold i varerne.

Hvordan tager vi imod en ordre

Når ordren er modtaget gennem webshopplatformen Shopify, kigges ordren igennem. Såfremt varerne er på lager, vil hver varelinje blive krydset af og pakken vil blive pakket. Herefter vil der komme adresselabel på og pakken vil blive sendt afsted med fragtmanden/GLS. Køber vil modtage en ordrebekræftelse samt et sporingsnummer inden afsendelse fra lager. I det øjeblik varen er afsendt vil beløbet blive trukket på købers betalingskort.

Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af, Dankort, Visa, Visa Danmark, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Maestro.

Betaling via kreditkort er underlagt kortudsteders betingelser for anvendelse. Når køber bestiller med kreditkort ”reserveres” beløbet på købers konto. Når sælger/leverandøren efterfølgende har afsendt de bestilte varer, udstedes et betalingskrav til kortudsteder. Det betyder, at køber ikke kan disponere over det reserverede beløb, efter bestillingen er godkendt. Det reserverede beløb hæves dog først på kontoen, når kortudsteder modtager betalingskravet fra betalingsmodtageren.

Betalingen for varerne sker i forbindelse med afsendelse fra sælger/leverandøren. Beløbet hæves først på købers kort, når varerne sendes fra sælgeren/leverandøren. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, køber har godkendt ved købet. 
Det kort, som blev anvendt ved købet, debiteres, når produktet afsendes til kortholderen.

Valuta: DKK

Priser og fragt

Alle priser vist på webshopen er incl. 25 % moms

Vi giver gratis fragt på alle ordrer til Danmark ved køb over 500,-

Der er indgået fragtaftale med GLS.

Den bestilte vare sendes med GLS. Omkostninger forbundet med levering er følgende:

Levering til GLS pakkeshop: 35 kr.
Levering til erhvervsadresse: 35 kr.
Levering til privat adresse: 50 kr.

Du får tildelt et sporingsnummer, så du altid kan følge pakken.

Forsendelse

www.pastelshop.dk sender kun til danske adresser.  

Vi sender på alle hverdage og sørger for hurtigst muligt at sende pakken afsted. Bestilles pakken inden kl. 08:00 på en hverdag vil pakken blive sendt afsted samme dag.  

Ordrer modtaget i weekenden eller på helligdage afsendes efterfølgende hverdag.

Leveringstiden vil være mellem 1-3 dage arbejdsdage fra ordren er modtaget.

Ved levering til ikke-brofaste øer må der forventes ekstra leveringstid.   

Det er muligt at få pakker leveret til GLS pakkeshops, til sin arbejdsplads eller til privatadresser.

Ved modtagelse af varer opfordres køber til at undersøge disse og ved fejl eller mangler reklamere hurtigst muligt til sælger via www.pastelshop.dk.

Efter levering påhviler ansvar og risiko for varer alene køber.

Hvis varen ikke er på lager vil køber blive kontaktet og spurgt til, om køber ønsker ordren delleveret, leveret på én gang eller helt at afbestille ordren.

Kundeservice

Alle henvendelser vedr. køb skal sendes til kundeservice@pastelshop.dk
Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer.

Betalingsbetingelser

Virksomheden er godkendt af NETS.
Følgende kort kan anvendes i webshoppen:
Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Maestro.

Når du handler hos Pastelshop behandles kortoplysningerne af Bambora (som har skiftet navn fra ePay), som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Dankort, Visa, Visa Danmark, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Maestro. Alle kortoplysninger håndteres i overensstemmelse med kortorganisationernes regler.

Priser

Der tages forbehold for trykfejl, kurs- og prisændringer samt tekniske fejl.

Alle priser fremgår på webshoppen inkl. moms og andre afgifter.
Inden ordren afsluttes vil de samlede omkostninger tydeligt fremgå – de samlede omkostninger vil inkludere samtlige omkostninger i forbindelse med købet, herunder eventuelle porto og leveringsomkostninger.

De samlede omkostninger for købet fremgår tydeligt, inden bestillingen afsluttes, og vil inkludere samtlige omkostninger i forbindelse med købet, herunder eventuelle porto- og leveringsomkostninger.

Ordrebekræftelse

Ved køb modtages der automatisk en ordrebekræftelse/kvittering når købet/handlen er gennemført. Ordrebekræftelse afsendes til købers mail. Denne mail opgives ved det afsluttende køb.

Afbestilling

Hvis køber ønsker at afbestille en vare bedes køber kontakte kundeservice på kundeservice@pastelshop.dk eller på +45 2536 7691. 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Returret

www.pastelshop.dk yder fuld returret i 30 dage. Varen skal returneres ubrugt og i samme stand, som den blev modtaget. Der skal vedlægges en kopi af den fremsendte ordrebekræftelse. Hvis varen viser tegn på at være blevet brugt på en måde, så det kan siges, at det forringer værdien af varen, mister man retten til at returnere den. Det samme gælder for vores emballage.

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, overfører vi hele købsbeløbet tilbage til kontoen, hvorfra betalingen er foretaget fra. Det er ikke muligt at få overført returbeløbet til en anden konto. Husk at gemme kvitteringen for afsendelsen, så du kan dokumentere, at varen er sendt afsted. Du betaler selv for alle fragtomkostninger ved returnering.

Hvis du fortryder købet skal pakken sendes til:

PASTEL
Nakskovvej 42, 2. th
2500 Valby
Danmark
Husk at mærke pakken ‘RETUR'.

Reklamationer

I tilfælde af fejl på varen skal du inden for rimelig tid efter at have opdaget en sådan fejl skriftligt eller mundtligt informere www.pastelshop.dk om fejlen. Www.pastelshop.dk vil derefter give dig oplysninger om, hvordan du skal forholde dig. Reglerne vedrørende reklamation er fastsat i købeloven.

Varer som går i stykker mindre end 2 år efter købet, kan du klage over til Pastelshop.dk. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller kunne forvente, da du købte den.

Pastelshop.dk er forpligtet til at afhjælpe fejl eller mangler, der ikke er selvforskyldte, men var til stede på købstidspunktet, uden at det koster dig ekstra eller er til besvær for dig.

Din bestilling på Pastelshop.dk kan ophæves, og du kan få pengene tilbage, hvis der er tale om en væsentlig mangel, og hvis du kan levere varen tilbage i "væsentlig samme stand", som den var ved leveringen. "Væsentlig samme stand" betyder normalt ikke, at du skal kunne tilbagelevere den originale emballage. Du kan også ophæve købet, hvis leverandøren ikke kan bytte eller reparere varen, inden for såkaldt "rimelig tid" (se pkt. 5 på følgende link: her).

Betaling af fragtomkostninger ved reklamation
Køber skal afholde de direkte fragtomkostninger ved reklamation. Sælger vil dog refundere købers rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og køber skal huske at gemme kvitteringen for afsendelsen, så sælger kan tilbagebetale købers fragtomkostninger. Vi anbefaler altid at man returnerer sit køb som pakkepost med tilhørende sporingsnummer.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du bedes i den forbindelse kontakte os på kundeservice@pasteshop.dk.

Markedsføring

E-mail-adressen, som sælger har modtaget i forbindelse med købers bestilling på www.pastelshop.dk, kan benyttes af sælger til at markedsføre egne tilsvarende varer eller tjenesteydelser til køber via elektronisk post.

 

Klage over køb

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@pastelshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
kfst@kfst.dk
Tlf. 41 71 50 00
kfst.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis køber er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af en klage skal køber angive e-mail adressen kundeservice@pastelshop.dk. Retsforholdet afgøres efter dansk ret.

Sociale plugins
Vi bruger sociale plugins fra forskellige sociale netværk. Dette giver dig mulighed for at dele indhold på sociale netværk eller anbefale produkter og tjenester.
Hvis du ikke ønsker, at disse overaktive plugins indsamler oplysninger om dig, kan du deaktivere de sociale plugins "blokering tredjeparts cookies" ved et klik i browserens indstillinger. Derefter sender browseren cookies til serveren med indlejret indhold fra andre udbydere. Med denne indstilling kan brugen af vores side være begrænset.
På vores hjemmeside anvender vi følgende plugins:
a) Facebook
Vores hjemmeside bruger plugins af Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA.
Hvis disse plugins er aktiveret, er din browser direkte tilslutning Facebook-serveren, hvorved data overføres til Facebook. Din konto på Facebook kan knyttes til disse oplysninger. Interaktioner, såsom at trykke på "Synes godt om"-knappen eller kommentere sendes fra din browser direkte til Facebook og gemmes der. Hvis du ikke ønsker dette, skal du logge ud, inden du besøger vores hjemmeside. Læs mere på "https://www.facebook.com/about/privacy".

b) Instagram
Vores hjemmeside bruger plugins af Instagram LLC, 1601 Willow Rd. Menlo Park, CA 94025, USA.
Hvis disse plugins er aktiveret, er din browser direkte forbundet med Instagrams server, hvorved data overføres til Instagram. Din konto hos Instagram kan knyttes til disse oplysninger. Interaktioner, såsom at trykke på "Synes godt om"-knappen eller kommentere sendes fra din browser direkte til Instagram og bliver også gemt der. Hvis du ikke ønsker dette, skal du logge ud, inden du besøger vores hjemmeside. Læs mere på "https://help.instagram.com/" under linket "Privacy Policy" eller "privatliv".
Certifikater
Ønskes der certifikater (eks. overensstemmelseserklæringer mht. fødevaresikkerhed) på varerne bedes køber skrive til kundeservice@lakrids.nu.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 04 februar 2018.
Salg

Ikke tilgængelig

Udsolgt